Tuesday, July 19, 2011

tabahlah hati..sabarlah jiwa~

Assalamualaikum..

xtaw nk mule dari mane..
mungkin disebabkan hati dan kpale yg bsrabut, aku terpanggil nk update blog..

kusut..
serabut..
sedih..rs nak nanges..tp cm malu je nk nanges dpan org..nk nanges dlm blik air cm x feel je..so,tahan je la..
rs cm nk ngadu..tp xtaw kat sape..
rs btol2 sunyi..;(

mcm2 masalah dtg skali gus..
xde sape pham pe yg slalu bt pale neh srabut..xde sape yg btol2 nk amek taw pe yg bt aku srabut..xde sape yg bley pham..xde sape..

pe yg aku taw..stiap kputusan besa yg aku buat..de sbb2 aku sndri..aku x pnah pk kpentingan diri..pe yg aku slalu utamakan adalah org2 yg aku syg..xpelah kalo dorg x pham..xpelah dorg x hrgai..niat aku ikhlas..walopon aku taw aku ttap akan dsalahkan..xpelah~

“ Berikan berita gembira kepada orang-orang yang sabar, iaitu orang-orang, yang ketika musibah, mereka berkata “ “Sesungguhnya kita adalah milik Allah dan Kepada-Nya kita dikembalikan. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhannya, dan mereka ialah orang-orang yang mendapat petunjuk”. ( Al-Baqarah : 155-157 ). 

orang slalu kate..langit x slalu cerah..hidup x slalu indah..malam  x slalu de bintang..
hurm..btol la sume 2..lumrah kehidupan..

 Rasulullah SAW bersabda : “Apa pun yang menimpa diri seorang mukmin dari kepayahan, kesakitan, kesusahan dan apa pun keresahan yang dirasakannya, melainkan Allah akan menghapuskan sebahagian dari keburukan-keburukannya.” ( HR. Muslim). 

ape yg pasti..stiap ape yg musibah yg berlaku dalam hidup ni tselit 1001 mcm hikmah di dlamnye..oleh itu, bsabarlah..sesungguhnya ganjaran Allah SWT sgt besar bg org2 yg bsabar..

 "Sungguh,Allah tidak akan menzalimi seseorang walaupun sebesar zarah,dan jika ada kebajikan(sekecil zarah),nescaya Allah akan melipat gandakannya dan memberikan pahala yang besar dari sisiNya".
(An-Nisa',ayat 40)


Jika ada benci dihati katakanlah padaku.. Relaku terima walau kutukan asalkan AQIDAH terjaga..

No comments:

Post a Comment