Tuesday, September 27, 2011

-kisah hati 1-

kisah hati..
menceritakan tentang teman rapatku..rapatnya dia padaku seperti hati dan jiwaku..
sayangnya aku pada dia seperti sayangnya aku pada nyawaku..begitu sayang..
kesedihannya jadi kesedihanku juga..dan bahagianya sudah tentu membuatku lebih bahagia dari dia..

ku lihat temanku itu begitu gembira saat ini.. katanya ada lelaki yang sayang padanya..yang sangat menghargainya..tidak pernah dia merasakan dihargai seperti itu sebelum ini..melihatnya tersenyum bahagia seperti itu, aku sangat senang hati..rasanya seperti mahu menitiskan air mata kegembiraan untuknya..harap ku padanya agar dia benar2 bahagia kali ini..tidak sanggup ku melihat dia kecewa seperti sebelum2 ini..kalau dapat dilihat dengan mata kasar hatinya sebelum ini, pasti aku tidak sanggup untuk melihatnya..hancur menjadi deraian kaca..hingga aku rasakan sesiapa pun tidak akan dapat membentuknya kembali..

tapi..
anggapan ku salah..hadirnya seseorang yg sanggup membentuk hatinya semula..walau ku tahu sangat2 payah untuk menemukan kembali bentuk hati teman ku itu..untuk membentuknya semula ternyata seseorang itu seharusnya mempunyai ksungguhan dan kesabaran yg tinggi..dan jelasnya lelaki itu sudah lepas ujian2 itu walaupun ianya mngambil masa yg agak panjang..lelaki itu bukan saja dapat membentuk semula tetapi juga cuba untuk membuat hati teman ku itu seperti hati kristal yg kemilau..dan skrang dia masih trus menggilapnya selalu..untuk segala usaha itu,aku ucapkan terima kasih kerna membuatkan temanku bahagia..:)

-to be continue-
Jika ada benci dihati katakanlah padaku.. Relaku terima walau kutukan asalkan AQIDAH terjaga..

No comments:

Post a Comment