Saturday, October 13, 2012

Dingin

Dingin..
Hari yang dingin..
1 hari menunggu dengan penuh sabar..
dan pabila waktu telah sampai, saya disambut dengan dingin..
Berderai hati yang berbunga dari semalam dibuatnya..
Selalu saja saya diperlakukan begini..
Dihukum tanpa saya tahu secara jelas apa kesalahan yang telah saya lakukan..Ibarat kesalahan itu sebesar salah saya membunuh orang lalu hukuman gantung mandatori dijatuhkan ke atas saya..dan ibaratnya juga saya pada waktu ini sedang menunggu detik untuk digantung..

Sering saja penjelasan saya langsung tidak mahu diterima pakai.. Pabila saya memberontak untuk mempertahankan diri, saya dikatakan kurang ajar. Mungkin saja cara saya salah dalam mempertahankan diri. Tapi, sekurang2nya cubalah terima penjelasan saya bila saya cuba terangkan secara baik, dan cubalah jangan bersikap pentingkan diri sendiri dengan cara sesuka hati menghukum saya begini.

Usaha saya siang tadi tidak dihargai malah mungkin saja usaha saya itu menjadi penyebab saya dihukum sebegini lagi. Saya juga mempunyai hati dan perasaan. Dan saya perlu pertahankan hati saya itu untuk 1 tempoh yg panjang lagi. Kalau tidak punya perasaan untuk menjaga hati saya walau sekalipun, apa salahnya hormati hati saya. 
Jika ada benci dihati katakanlah padaku.. Relaku terima walau kutukan asalkan AQIDAH terjaga..

No comments:

Post a Comment