Friday, August 19, 2011

-kesimpulan-

"hanya dari kesimpulan itu sahaja sudah nampak titik terangnya..harus bagaimana lagi?"

termenung seketika..kaku tangan untuk terus mjawab..jika dijawab,akhirnya aku juga seperti yg bersalah..tidak mungkin aku dpt mngatasinya dlm bkata-kata..sungguh..orgnya hebat bila bmadah..akhirnya,aku memutuskan untuk tidak dpanjangkan cerita..biarlah..katanya lebih baik begitu..dia dgn ksimpulan awalnya..biarlah..aku pun tidak ingin terus berdebat dgnnya..setelah bbrapa bulan aku dan dia terpisah oleh waktu..aku x mahu mnambah deritanya lg..yg mampu aku ungkapkan hnya "smua yg tbaek buat kamu.." ya..mmg aku harapkan semua yg tbaek buatnya..moga2 tiada lg penderitaan buat dirinya..

terkadang aku terfikir hadirku cuma mnambah bebannya..mbuat hidupnya makin suram..tiada la senda gurau dia dan teman2nya di laman sosial..bila hadirnya aku,dia pula mula mjauhkan diri dari aktiviti sosialnya..katanya mahu mberi waktu pada teman2nya untuk saling bkongsi suka dan tawa bersama..ntahla..ini mungkin kesimpulan awalku pula..

cuma kadang2 hatiku mberontak dgn setiap kesimpulan awalnya..tp..tidak mngapalah..biarkan saja..mungkin dia bahagia dgn caranya..scra jujurnya,rmai yg mnagkui mreka memahami ku..tp,pcayalah..tiada 1 pon antara mereka yg btul2 faham dgn diriku..aku x pernah minta untuk difahami..cukuplah dgn cara aku memahai mreka dan sdaya upaya untuk tidak mlukai mreka..itu yg aku cuba usahakan untuk stiap perkenalan..terutamanya lelaki..
terkadang aku lelah dgn karenah mereka..b'usaha sbaek mungkin mjaga hati mreka..tp akhirnya tercalar juga..begitu juga dgn hatiku..ikut tercalar skali..terkadang juga timbul rasa sesal di dalam hati..mengapa aku hadir dlm diri mreka dan akhirnya aku juga yg mbuat mreka tluka..walaupun tnpa kehendak ku?? maafkan aku kalian..

jujurnya..buat masa ini aku tidak mahu terjebak dgn permainan hati..aku rela bersahabat dari bercinta..kerana sahabat sudah terjamin setianya berbanding cinta..dan aku ada pendirianku sendiri..aku bukan wanita solehah untuk meraih cinta dari lelaki soleh..bukan juga wanita baik untuk meraih cinta lelaki yg baik..ssungguhnya dosaku bagaikan pepasir di pantai..dan aku cuba berusaha utk tidak mnambah dosa2 itu dgn berdepan kemurkaanNya lg..sungguh..aku hnya mharapkan cinta dariNya setelah puas aku terjelopok dgn cinta yg mngundang kemurkaanNya..

biarlah apa ksimpulan mreka thadapku..biarlah..harapku cuma satu..moga Allah SWT mrestui niat suci ku..mcari cinta melalui cintaNya..
maafkan aku

Jika ada benci dihati katakanlah padaku.. Relaku terima walau kutukan asalkan AQIDAH terjaga..

No comments:

Post a Comment