Monday, August 22, 2011

-menjauh-

tidak tahu apa yg aku mahu bicarakan di sini..pagi2 dingin begini..sejuk..hujan d luar sana..alhamdulillah..aku suka hujan renyai di waktu pagi..seolah2 mendamaikan hati..

sepertinya byak yg aku ingin smpaikan di sini..mngikut perkiraan aku yg x dpt mlelapkan mata sejak sahur td..byak skali yg ingin aku coretkan..tp..bila sudah berada di depan laptop, seolah2 otak ku membeku..

apa yg pasti..semalaman aku hnya terkenangkan 1 pertemuan semula..yg sgt singkat..tidak smpai 1 bulan pun..walaupun singkat,byak meninggalkan kesan ke atas hatiku..

pertemuan yg pada awalnya sedikit kekok..kekok kerana takut dia tidak mahu bersahabat dgnku kembali..sbbnya aku yg pergi mninggalkannya tnpa sebarang pesan..kenapa? biar saja aku simpan sndiri sebabnya..aku menghulurkan salam semula..ternyata dia seorang yang bhati mulia..sanggup terima aku kembali tnpa byak soalan..walau ku tahu hatinya ingin sekali bertanya kenapa aku pergi dahulu..untuk penerimaan itu.."terima kasih" ku ucapkan..^^

kisah berlanjutan..aku dtg dgn harapan mahu memberinya ketenangan dan kedamaian..mahu menjadi sahabat yg baik..mahu meminjamkan bahu..mahu meminjamkan telinga ku untuknya..tp..ternyata aku bukan seorg shabat yg baik..malah hadirku semakin mnambah deritanya..aku seperti parasit..ingin menumpang teduh tetapi dlm diam memakan dirinya..untuk derita mu itu, "maaf" aku pohonkan..=.="

kamu sgt mendamaikan hati..maaf..aku tidak dapat membuatmu merasakan seperti ku..setiap hari ku jenguk dirimu..walau pun di alam maya..hnya itu yg dpt membuatku tenang..setiap patah kata yg terbit dari diri mu aku cuba hayati..selalunya membuatku tersengih seorangan..nasib tiada siapa nampak..kalau tidak pasti dicop angau.. :p dan adakalanya membuatku terdiam..terdiam kerana aku tahu hatimu sakit keranaku.."maaf" juga untuk itu..=.="

tidak pernah aku samakan kamu dengan sesiapa pun..kamu 1 dlm 1000..penghargaan kamu terhadapku sungguh ikhlas..hingga terkadang membuatkan mataku berkaca..cuma aku saja yg x mahu kamu terlalu meletakkan harapan yg tinggi terhadapku..jgn pernah mnyanjungiku setinggi langit..aku tidak layak untuk semua itu..aku hnya perempuan biasa yg punya banyak kekurangan..tidak pernah ada org lain menghargaiku sperti itu..untuk itu.."maaf" andainya aku tidak tahu menghargai penghargaan mu itu..

aku tersentak bila kamu berkata hatiku telah terbagi dan mnyebut2 nama yg lain..sepertinya degup jantungku berhenti untuk seketika..aku tertanya2.."apa tidak jelas lagi selama ini penjelasanku kepadamu?" sememangnya tidak jelas..kamu mahukan jawapan yg begitu jelas..seterang2nya aku ingin katakan..aku "sayang" padamu..adakah itu "cinta"? "maaf"..aku tidak jelas tentang itu..aku terlalu berhati2 untuk menilai perasaan itu..kerana aku tidak mahu kecewa lagi..tp tindakan ku itu telah meranapkan hatimu.."maaf" =.="

aku tidak mahu memberi kamu harapan dgn penilaian yg blum habis ku tafsirkan..sepertinya aku telah membuatmu menunggu begitu lama dan kamu pun sudah berasa jenuh.."maaf" membuat kamu tertunggu2 dan akhirnya membuatkan kamu rasa pngorbanan kamu itu tidak berbaloi.."maaf"..

kini..tekadmu mahu menjauh dariku..pergilah..mungkin itu yg terbaik buat kamu..dari kamu terus di sisi ku dan akhirnya memakan diri mu sendiri..pergilah..sebelum menjauh..ku pohonkan sejuta kemaafan kepadamu..yg sering membuat kamu terluka..hmpir setiap waktu..rasanya tiada 1 pun kbahagiaan yg dtg dariku untukmu..ku mohon dberikan kemaafan agar dapat menutup mata dgn tenang bila tiba waktunya..

walau berat hati mahu melepaskan..andainya itu yg mbuat kamu bahagia..pergilah..rs bersalah itu pasti akan menjalar dalam tubuhku bila bertemu..dan mungkin ianya akan hilang bila aku pasti yg kamu benar2 bahagia 1 hri nanti..kebahagiaan kamu menjadi keutamaanku..sntiasa dalam doa kudusku..amin~~



Jika ada benci dihati katakanlah padaku.. Relaku terima walau kutukan asalkan AQIDAH terjaga..

No comments:

Post a Comment