Friday, August 19, 2011

-syafakillah fauziah-

astagfirullahalazim..
dah 3 hri saket berlarutan..kali ni timbul pula batuk..batuk bukan sbrang batuk..batuk yg mbuat dada ku terasa sesak..sakit yg suda hmpir 15 tahun mninggalkanku..kini mgamit semula..astaghfirullah..sesak dada Allah saja yg tahu..nafas ku tercungap2..sakitnya dada..hnya Allah yg tahu..

teringat dulu waktu kecilku..bila sakit ini mjengah,abah & mak la org yg paling risau..tiap malam aku ditidurkan..tinggikan sedikit bantal ku..kemudian sapu minyak angin di dadaku..masa tu,rs mcm nak saket je lg..phatian dberikan spenuhnya..rutin ini akan blarutan hingga aku sembuh..masyaAllah..hebat sungguh kasih sayang orang tuaku..aku dberi pantang yg swajarnya..kata mak.."jangan main kucing".."jgn main habuk".."jgn masuk sukan"..semua itu aku patuhi tnpa byak soal..hingusan lg waktu itu..yang aku fahami,semua itu demi kesihatan puteri tersayang..

bila mnginjak dewasa,kasih sayang orang tuaku tidak pernah luntur..cuma cara pnyampaian mreka berbeza..mreka lagi senang melihat aku b'usaha sndiri terlebih dahulu..mahu melihat anaknya berdikari..jaga kesihatan diri sendiri..kesihatan mereka pun aku x terjaga..astaghfirullah..anak bagaimanakah aku ini? terbukti kasihnya mereka padaku apabila mreka membelikan ku ubat..risau agaknya bila melihat puterinya sudah 2 hri tidak kebah sakitnya..ubat yg berlainan jenis..dbeli berlainan tempat oleh 2 org yg berlainan jantina..hehehe..masyaAllah..mreka berlumba2 mahu melihat kesembuhanku..

terima kasih tidak terhingga aku utuskan padaMu ya Rabb atas kiriman penjagaku ini..

buat yang terluka..percayalah..aku tidak pernah mhulurkan salam persahabatanku utk kamu membenciku..sungguh..aku mnyayangi dirimu..sbb itu aku dahulukan persahabatan dlm hubungan kita kerna bagiku persahabatan itu sgt terjamin kesetiannya..sungguh aku tidak mahu kehilanganmu..biar waktu yang menentukan apa yang terjadi pada kisah kita..sungguh..aku tidak cukup sempurna untuk menyempurnakanmu buat masa ini..yang ku harapkan,terimalah salam sahabat dariku tanpa melibatkan permainan hati..andai kau tahu sayang ku pada sahabat melebihi sayang pada cinta2ku yg telah lalu..harus bagaimana lagi untuk aku katakan padamu..moga dimengerti
Jika ada benci dihati katakanlah padaku.. Relaku terima walau kutukan asalkan AQIDAH terjaga..

No comments:

Post a Comment